Katarakt
Çoğunlukla ileri yaşlarda görülen tedavi edilebilir bir görme bozukluğudur. Günümüzde gelişen ameliyat teknikleri ve gelişen göz içi mercek teknolojileri ile katarakt daha kısa sürede ve başarı ile tedavi edilmektedir.
Katarakt sıklıkla yaşa bağlı olarak görülür. Normalde saydam olması gereken göz içi lensinin saydamlığını kaybetmesi, opaklaşması sonucu rengi değişir ve hastada görme ile ilgili sorunlar başlar.
Tedavisi yapılabilir bir hastalıktır ancak bu tedavi yöntemi sadece cerrahi ile mümkün olmaktadır.

Kataraktın Sebepleri

• Yaş... Genelde 55-60 yaş sonrası görülme sıklığı artar.
• Uzun süre güneş ışığına maruz kalma
• Diabet
• Sigara kullanımı
• Göz yaralanmaları
• Uzun süre steroid kullanılması

Kataraktın Belirtileri

• Ağrısız görme kaybı
• Kamaşma veya ışığa duyarlılığın artması
• Gözlük numaralarının sık değişmesi
• Bir gözde çift görme
• Okuma için daha parlak ışığa ihtiyaç duyma
• Gece görüşünün bozulması
• Renklerde soluklaşma veya sararma

Ne Yapmalısınız?

Doktorunuza başvurmalı ve göz muayenenizi yaptırmalısınız.

Tedavi edilmezse Ne olabilir?

• Görüşünüz uzak ve yakında bozulur
• Göz tansiyonu gelişebilir
• Kataraktdan dolayı retina muayeneniz iyi yapılamayacağı için ileride sorun yaratabilecek hastalıkların teşhisi zorlanabilinir.

Ameliyatınız Nasıl Olacak?

Gözünüze damla damlatılarak uyuşturulacaktır. Ameliyatınız günümüzde en gelişmiş yöntem olan FAKOEMÜLSİFİKASYON yöntemi kullanılarak yapılacaktır. Ameliyat sırasında göz içine takılacak lensiniz FDA veya CE onaylı katlanabilir lens olacaktır. Bu yöntemin avantajı küçük bir kesiden yapıldığı için dikiş kullanılmasına gerek bırakmamasıdır. Ameliyatınız bittikten kısa bir süre hastanede konuğumuz olarak ağırlandıktan sonra aynı gün evinize dönebilirsiniz. Bir gün sonra kontrole gelecek ve ilaçlarınızın nasıl kullancağınız anlatılacaktır.

Katarakt Ameliyatının Başarısını etkileyen önemli unsurlar

• Hekimin deneyimi ve katarakt konusundaki uzmanlığı
• Ameliyatın tekniği, FAKO yapılması ve göz içine konacak lensin FDA onaylı ve fonksiyonel ve katlanabilir olması
• Kurumun teknolojik ve hijyenik alt yapısı